Model | DF 4 AS |
Délka nohy (mm) | S - 381 mm |
Startér | ruční |
Suchá hmotnost (kg) | 23,5 |
Typ motoru | OHV |
Dodávka paliva | Karburátor |
Počet válců | 1 |
Zdvihový objem (ccm) | 138 |
Vrtání x zdvih (mm) | 60.4 x 48 |
Max. výkon (kW/HP) | 2,94 / 4 |
Max. pracovní otáčky (rpm) | 4000 - 5000 |
Řízení | Pákou |
Sytič | Ruční |
Kapacita olejové náplně (l) | 0,7 |
Objem nádrže (l) | Vestavěná 1 l |
Zapalování | Digitální CDI |
Alternátor | Volitelně 12V 6A |
Trim | ruční |
Převodový poměr | 1,92 : 1 |
Výfuk | Nad propellerem |
Rozměry propellerů | 6" - 7" |
Závěsný motor DF 4AS/L demonstruje odhodlání společnosti Suzuki přinášet uživatelům nejmenších motorů výhody malých a úsporných závěsných čtyřtaktů.
Kombinace nízké hmotnosti (pouhých 23,5 kg v provedení s krátkou nohou) a dvou madel značně usnadňuje přenášení a montáž motoru. Skladování a převoz těchto motorů je velmi zjednodušeny díky možnosti uložit motor na tři strany bez obav o únik motorového oleje. Nový systém nuceného oběhu oleje doplněný o olejový filtr rovněž zajišťuje lepší mazání a delší životnost a spolehlivost. Palivo z vestavěné nádrže je dopravováno do karburátoru samotíží. Na vedení od externí nádrže je uvnitř motoru zpětný ventil, který zajistí snadné nastartování i po odpojení a opětovném připojení externí nádrže po delší době. Startér má malý odpor a k jeho ručnímu použití není třeba nadměrné síly.
Výkon dodává jednoválcová soustava se zdvihovým objemem 138 ccm – největší ve své třídě. Kromě své nízké hmotnosti se vyznačuje vynikajícím točivým momentem v nízkých a středních otáčkách, díky čemuž má vynikající zrychlení. V námořním průmyslu je prvním motorem s digitálním kondenzátorovým zapalováním. Toto spojeni kvalitní zapalovací cívky a CPU do vodě odolné jednotky, která zaručuje přesný okamžik zážehu i pravidelný volnoběh, disponuje omezovačem otáček. Dále disponuje mimo jiné 180stupňovým řízením, které dokonce i na mělké vodě poskytuje dobrou manévrovací schopnost. Zásadním bodem, kterému se inženýři Suzuki také věnovali, je klidný a vyrovnaný běh motoru. Toho je docíleno mírným odsazením klikového hřídele od osy válce, díky čemuž má píst ve válci menší třecí odpor, a to eliminuje vibrace. Dalším vylepšením je izolování píny od vibrací motoru pružným uložením, díky kterému vibrace motoru méně ucítíte na ruce.